niedziela, 23 września 2012

Grzanki z fetą, roszponką, pomidorem i masłem czosnkowo-limonkowym

To moja propozycja na wspaniałe zdrowe i lekkie śniadanie lub kolację. Witamin dodaje pomidor i zieleń wystająca spod sera, który zawiera białko, węglowodany czerpiemy z chleba, który może być również pełnoziarnisty, masło, bogate w witaminę A i nadające naszym grzankom najcenniejszy aromat oraz kilka kropel oliwy z oliwek, która wzbogaca nasz posiłek w niezbędne tłuszcze nienasycone. Po prostu wszystko potrzebne dla ciała i ducha!


SKŁADNIKI: (na 2 porcje):
  • 4 większe lub więcej mniejszych grubo ukrojonych kromek pieczywa z grubą skórką (polecam pełnoziarniste)
  • ser feta lub typu greckiego (musi być w miarę sztywny)
  • liście roszponki (umyte i osuszone)
  • pomidor
  • grubo mielony czarny pieprz
  • oliwa z oliwek
  • 2 łyżki masła o temp. pokojowej
  • 1 niewielki ząbek czosnku
  • 1/3-1/2 łyżeczki skórki startej z limonki
  • kilka kropel (ok.5-6) soku z limonki
  • 1 łyżeczka kremówki

  1. Do masła wyciśnij czosnek, dodaj skórkę i sok z limonki (uważaj, by soku nie było zbyt dużo, najlepiej te 5-6 kropel, bo śmietanka może się zważyć) oraz śmietankę i dokładnie wymieszaj.
  2. Pieczywo zgrilluj lub opiecz opiecz  tosterze i kiedy lekko wystygnie posmaruj masłem.
  3. Na grzankach rozłóż roszponkę, pokrojony w plasterki ser i cienkie plastry pomidora.
  4. Całość skrop oliwą i posyp grubo zmielonym czarnym pieprzem i od razu podawaj.






4 komentarze:

  1. Pysznie wyglądają, i świetnie smakują, dodałam własne pomidory prosto z ogródka ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Urszula Adamska18 marca 2019 11:55

    Jeśli mamy świeże warzywa i do tego ciepłe grzanki to jak dla mnie nie ma lepszego połączenia. Wrzucam sobie tosty do tostera https://duka.com/pl/agd/tostery i czekam dosłownie chwilkę, aż się przyrumienią. Wtedy nakładam wszystko to na co mam ochotę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Do takiego śniadanka to mi jeszcze brakuje świeżo wyciśniętego soku. Polecam zaopatrzyć się w taką sokowirówkę https://www.oleole.pl/sokowirowki.bhtml , to nie jest duży wydatek a naprawdę warto bo można przygotowywać sobie w każdym momencie pyszne soczki bez żadnych dodatków jak to bywa w tych kupnych

    OdpowiedzUsuń